2015 Internet Trends Report | Workforce

KPCB

אני ממשיכה לסקור אתכם את מצגת מגמות האינטרנט ל2015- הפעם, שלפתי עבורכם פרק משמעותי מהמסמך של האנליסטית המופלאה Mary Meeker זהו חלק דרמטי (בעיני) המתייחס לשינויים בכל הקשור ל- Workforce, איך עולם העבודה משתנה בעקבות החדירה של הדיגיטציה והטכנולוגיות אל חיינו, וכיצד דורות שלמים מושפעים ומשנים את ההרגלים שלהם- בעקבות הרבולוציה הזו ?

אשטח עבורכם שקפים נבחרים, כולל תוספת של תובנות והארות משלי- כמו תמיד אני מוסיפה עבורכם את המסמך המקורי לתחתית הרשומה.

הנחת היסוד של Mary Meeker הינה כי החיבור בין ה-גלובליזציה, תשתיות שמשתנות, קונקטיביות למכשירי המובייל כמו כן, השינוי הבין דורי- כל אלו יחד גורמים לכך שהדרכים שהתרגלנו להן עד היום בכל הקשור ליצירת מקומות עבודה- כל אלו משתנות.

WO1

אז מה למעשה קורה סביבנו בכל הקשור לעולם העבודה ? אנשים משתנים, הקונקטיביות משתנה, וישנם פורמאטים חדשים של איקומרס אשר מביאים איתם טרנספורמציה בכל הקשור לדרך בה אנשים צורכים- ונגישים בפועל אל המוצרים והשירותים שלהם.

השינוי בקונקטיביות ובאיקומרס משפיע על הדרך שאנחנו כצרכנים קונים- וזאת באופן ישיר עובדה שמשליכה על הדרך שעולם התעסוקה יתעצב, אנחנו רק בתחילתו של המהפך הגדול, אבל ניתן לראות כבר עכשיו ניצנים משמעותיים.

WO2

בגרף הבא- תוכלו לראות את ההתפתחות בכלכלות השונות בעולם, ניתן להיווכח בירידה מובהקת בארה”ב בGDP התוצר המקומי הגולמי- מול עליה ופיק ביבשות כמו סין והודו.

ההשפעות הללו מכתיבות סוג חדש של יחסים ב“מערכת ההפעלה הכלכלית של העולם כולו”– זו עובדה שמייצרת סיכונים ואיומים גדולים אבל בד בבד גם הזדמנויות. עצם התעצמותה של הפלטפורמה הדיגיטלית והאיקומרסית, כמו כן- מעבר חד של צרכנים בכל העולם לזירת הסחר האון ליינית, פותחת כר חדש והזדמנויות בפני עובדים לוקאלים הזדמנות חדשה ונדירה לפנות אל השוק הגלובאלי.

WO3

השינוי באקלים נוגע גם בכל הקשור לסוג המקצועות והיכולות אשר מתפתחות ותופסות מקום משמעותי יותר, מקצועות הכוללות- Capabilities של ידע מתפתחות מאוד- לעומת מקצועות אשר דורשים פחות מומחיות וידע- ומתכווצים משנה לשנה.

WO4

זו הפעם הראשונה שדור ה-Y גילאים 15-35 מהווים למעשה את כוח העבודה הגדול ביותר בארה”ב, עובדה שדורשת התייחסות ו-“חישוב מסלול מחדש” שכן דור זה מתאפיין באישיות שונה עם מגוון של נקודות משמעותיות עבורו שמכתיבות את הרצון שלו לתעדף מקום עבודה ולהשאר נאמן לאורך זמן.

WO5

דור ה-Y מתעניין בדברים מאוד ספציפים בכל הקשור למקום העבודה : הוא שם דגש וחשיבות גדולה על יצירת תנאים עבורו שמאפשרים לו ללמוד ולהתפתח, משמעותי עבורו שמקום העבודה יעוצב כמקום עם שעות גמישות והוא רוצה בפירוש לקבל בונוסים של כסף על הצלחות מובהקות- מה שאומר שהוא רואה את עצמו שותף לעסק, והצלחה מבחינתו מהווה פקטור עסקי לחלוטין.

תוכלו לצפות בגרף הבא בסט דברים נוספים שחשובים לדור זה- ומה הן הציפיות של הGen הזה ממקום העבודה :

WO6

דור ה-Y מצפה לשעות גמישות בעבורה– ואוהב סביבה טכנולוגית, רבים מדור ה-Millennials מצפים שסביבת העבודה תהיה מובילית, גם ברמה הטכנולוגית וגם ברמת תנאי וסביבת העבודה כך למעשה מתאפשרת עבורם עבודה מרחוק.

מדובר בGen אשר מעדיף ליצור קולבורציה באון ליין- ו45 אחוז מתוכם מחזיקים מכשירי מובייל שהם הביאו מהבית זאת בשל העובדה שהם רוצים לשלוט בסוג הטכנולוגיה שהם מחזיקים ביד, כמו כן מעוניינים שהמכשיר יהיה פרטי ויאפשר להם לעשות גם וגם- מקצועי ופעולות ומידע אישי.

41 אחוז מדור ה-Y צפויים להוריד אפליקציות למכשיר הסלולר- אשר יכולות לעזור להם לייצר ביצועים טובים יותר במקום העבודה.

WO7

זהו דור בו מתעצמת תפיסת הפרילסנסרים, כתבתי עבורכם פוסט בעבר שמתבסס עלך מחקר של סיטי ואוקספורד- אשר טוען כי בעתיד יהיו הרבה יותר בעלי מקצועות חופשים פרילנסרים מכיום- Technology at Work By Oxford | Self-Employment : The New Normal.

פרילנסרים למעשה משתמשים בכוח של הכלים והפלטפורמות הדיגיטליות על מנת שיוכלו לשנות באופן אקטיבי את הדינמיקה של העבודה שלהם.

למשל, 69 אחוז מהנסקרים במחקרים שונים- אומרים כי הם משתמשים ברשתות החברתיות לטובת מינוף העבודה שלהם, 65 אחוז מתוכם טוענים כי האינטרנט הופך את מציאת העבודה להרבה יותר קלה, 42 אחוז אומרים כי הם ביצעו בפועל און ליין פרויקטים בפרילנס.

WO8

העובדה שהאינטרנט מתפתח ויוצר סביבות חדשות של איקומרס– Marketplaces אשר כוללים גם טרנזקציות וגם עולם של שירותים, פותחת למעשה מגרש משחקים חדש לגמרי של מקומות עבודה אפשריים.

מותגי טכנולוגיה כמו-eBay, Etsy,Uber ועוד- יוצרים הזדמנויות חדשות לגמרי לאנשים לבנות קרירות משלימות או לחילופין למכור משאבים שאינם מנוצלים עד תום (זאת מבוסס על כלכלת השיתוף).

ec6

כלכלת ה- On Demand Economy– פותחת צוהר חדש לגמרי ליצירת מקומות עבודה שונים ומגוונים, ניתן לראות בגרף הבא את אחוז האנשים שעובדים בפלטפורמות שונות (25 אחוז בארה”ב)- ולמעשה באמצעות ההתפתחות של כלכלת הOn Demand יכולים לייצר פרנסה נוספת ולהרחיב את היכולת הכלכלית שלהם.

WO9

מילת סיכום, כולי תקווה שהסקירה הזו הציפה עבורכם את השינוי והאבולוציה שעובר “מקום העבודה”- ולמעשה כיצד בכלל אנחנו יכולים להגדיר את הנושא מחדש ? אני מצידי אמשיך לסקור עבורכם את השינוי כחלק מקטגורית –Workplace בבלוג שלי, ובנתיים אני משאירה עבורכם את המסמך המלא של- Mary Meeker המדהימה מצורף לתחתית הרשומה.

urianzohar

אני- זהר אוריין, יועצת בתחום של חדשנות באמצעות דיגיטל וטכנולוגיות השירותים שלי : ייעוץ אסטרטגי לחברות ומותגים גדולים בניית אסטרטגיה של חדשנות דיגיטלית יצירת קונספטים למוצרים ולשירותים דיגיטליים חקר הטרנדים המובילים ושימוש במקרי בוחן מרחבי העולם

Leave a Reply

Your email address will not be published.