הגענו לרשומה הסוגרת את סדרת הפוסטים שעסקה ב- אסטרטגיה ותוכניות עבודה לשנת 2016- הפוסט הנוכחי יתמקד בשאלה : מהם הנכסים של מותג ? כיצד המדיה משתנה ואיפה צריכים להיות המקומות בהם אתם משקיעים ובונים לטובת עתידו של ה-Brand.
לאורך שנים חשבנו על מותג ככזה שמחזיק נכסים- סיפור המותג, הלקוחות הנאמנים, הנדל”ן שיש ברשותינו ובמקרים שונים גם הפרזנטורים אשר מגישים את המסרים של המותג שלנו- על מסך הטלוויזיה באופן קבוע- הסדרה הזו עוסקת בשינוי שהעולם עובר– ולטעמי עולם הנכסים, המדיה והרכוש האסטרטגי של המותג אשר בונה לו את היכולת לשרידות לאורך זמן ולאבולוציה עסקית וערכית- גם הם משתנים. ברור שלא הכל מתייתר, אבל כל פקטור במשוואה של השינוי עבור טוויסט ונדרשת נקודת מבט אחרת אשר מאפשרת לכם להסתכל על הנכס ועל המדיה של המותג מחדש.
הפוסט הזה עשוי להפתיע אתכם באשר למקומות עליהם אני מביטה ומגדירה כנכסי המותג וכמדיה האפקטיבית ביותר אשר מאפשרת לנו הלכה למעשה לצמוח לאורך השנים- הרי אנחנו עוסקים בשינוי ולכן ראוי מן הסתם שאפתיע אתכם ולא אומר את הדברים המוכרים והידועים. אעבור אתכם על הפקטורים אשר יוצרים את השינוי ומעצבים מחדש את תפיסת הנכס והמדיה, לאחר שתקראו את הסקירה תבינו יותר- לאן אני חותרת ומה הם הדברים שאתם חיבים לתכנן לשנה הבאה.
Talent טאלנטים- העולם שלנו באופן פארדוקסלי נהיה אנושי יותר ויותר, למרות כל הטכנולוגיה המתגברת אשר נכנסת אל חיינו ומפחידה אותנו באמירות של שוק עבודה ללא כוח אדם אנושי- באמת של החיים האנשים, נהיים רק חשובים יותר ויותר. לא בכדי מיקמתי את הטאלנטים במקום הראשון של החשיבות בפוסט זה כפקטור של נכסי המותג ! במציאות של היום שהופכת כה מורכבת והצלחה אמיתית מתבססת הלכה למעשה על אנשים- ישנה חשיבות אמיתית לחשוב על נכסי המותג ולהתמקד בשאלה-מי הם הטאלנטים של החברה ?
קחו בחשבון שחברות ההזנק מגדירות את עצמן בצורה מובהקת ככאלו שקמות ונופלות על בסיס התשתית של אנשים, ה-Infrastructure האנושי קובע את כל ההבדל וגורם לכך שחברה תצליח או לא.
אתם חייבים להגדיר לעצמכם לנוכח המשימות, הגלויות והנסתרות מה למעשה מגדיר את הפליליסט של הטאלנט שלכם, והאם שורת האנשים שמוגדרת ככזו אכן יכולה להתמודד עם האתגרים והאם היא ראויה למשימה ? טאלנט זה מישהו שצריך להשקיע בו, לטפל ולגדל לאורך זמן שכן הוא הופך כפי שאמרתי לאחד הנכסים החשובים ביותר לחברה.
Capability יכולות ושיטות– נכס שני משמעותי נסב על השיטת ועל היכולות של החברה.- יכולות באופן טבעי מושתתות על הטאלנטים אשר מובילים את האתגרים של הארגון, אבל לא רק– שכן בבניית שיטות וכלים ניתן להנחיל את היכולת לאנשי החברה כולם. חשוב להדגיש כי המציאות המורכבת שלנו מכריחה אותנו לבנות Capability שונים לעסק- ואלו הופכים לנכסי צאן ברזל של המותג ומגדירים באופן מובהק באם יצליח באתגרים אותם סימן.
לנוכח האתגרים אותם אתם מסמנים לחברה בציר הזמן ההמשכי אתם חייבים לגזור את היכולות הנדרשות, ולבדוק את עצמכם הלכה למעשה האם אתם מחזיקים בהן או לא. ישנה חשיבות מכרעת “לחשב מסלול מחדש”- ולבנות את היכולות בתוך החברה ולא להסתמך על יכולות מבחוץ- זכרו שאתם משקיעים בנכס של המותג ואם תבנו אותו בתפיסה הוליסטית בתוך העסק תרוויחו ממנו הלכה למעשה וזאת כהשקעה ארוכת טווח ומניבה.
Consumers צרכנים– ויש שיגידו לקוחות, שכן השיח עובר להיות לדו כיווני והלקוח נמצא בצד השני ויוצר אתכם קשר כמו כן בונה אתכם מערכת יחסים הלכה למעשה. במציאות של היום הלקוחות שלכם הופכים להיות לנכס לכל דבר ועניין- וזה כפי הנראה תמיד היה כך, אבל השינוי הגדול מתבטא בכך שיחסי הגומלין ביו המותג ובין לקוחותיו השתנו.
אם בעבר היינו רגילים להתייחס ללקוח ככזה שרכש מאיתנו שירות או מוצר, שכן במציאות הנוכחית לקוח אמיתי נחשב למי ששם לב אלינו- אמזון מגדירה לקוח ככזה שדיפדף ועשה סקרולינג באתר שלה, כבר בשלב הזה היא מתחילה לבסס מולו מערכת יחסים ויכולה להשתית על אותה מערכת יחסים מוניטיזציה בשלבים מאוחרים יותר.
Owned Media מדיה בבעלות- מותגים מסחריים צריכים להתחיל לבנות את עצמם כפאבלישר לכל דבר ועניין, לבנות כלים, יוטיליטי שמאפשרים להם לייצר ערך מצרפי עוצמתי עבור הלקוחות ועל ידי כך לבנות קשר לאורך זמן. אם בעבר היינו קונים את המדיה הרי שבמציאות הנוכחית אנחנו חייבים לבנות את המדיה שלנו ולהפוך לMedia בעצמנו- הרעיון מגדיר מחדש את השאלה מה זו בכלל מדיה, מהו מיקומו של המסר ?
Placement פלייסמנט- כל אלו מובילים אל השאלה מהו למעשה פלייסמנט ? איך אנחנו נוגעים בלקוח פוטנציאלי ? ומה הם המסרים שאנחנו צריכים להגדיר בכל נגיעה ? לכאן נכנס אלמנט חשוב ביותר והוא- מספר הסיפורים אשר צריך להבין את הפאנלים השונים ואת ריבוי מגשי המסר, הפלייסמנטים- לתכנן אותם מתוך תפיסה של קהילות שונות עם צרכים מגוונים ולהגדיר את הסיפור ככזה שנשאר מעניין ובעל ערך בכל נגיעה ונגיעה.
נגיד שאתם מפרסמים בשעון של אפל- הרי שהמסר לא יכול להיות זהה למודעה בעיתון- שכן בפלייסמנט זה יש לכם בסה”כ שורה אחת בה אתם יכולים להעביר את המסר ואתם צריכים לדעת לנסח אותה בצורה מדויקת, קונטקסטואלית וחכמה.
Data דטה– ללא ספק אחד הנכסים המשמעותיים ביותר של החברה הופך להיות מיום ליום- Data, היכולת של המותג לדעת על הלקוחות שלו מידע מהימן שמספר סיפור אמיתי של נאמנות וצרכים. דטה הופכת לדלק החדש של החברות, לקרנסי לכל דבר ועניין ואתם חייבים לדעת לנסח לעצמכם כיצד אתם אוספים את ההזדמנות הזו, מחבקים אותה ויוצרים תנאים הלכה למעשה לכך שתוכלו באמת להרוויח ממנה.
זהו נכס שניתן להגיע אליו בצורה עוצמתית ואפקטיבית אף ורק באם יצרתם את התנאים הקודמים עליהם דיברתי- תפיסת המדיה והפלייסמנט, מדיה בבעלותכם שמאפשרת לאגור את המידע ולנטר אותו, שיטות ויכולות של החברה ומעל הכל טאלנטים שיודעים להתמודד עם המשימה.
מילת סיכום. אני מקווה שהניתוח בפוסט הנוכחי אשר מגדיר עבורכם נכסים ומדיה עזר לכם לטלטל את נקודת המבט ולהסתכל על הדברים מחדש- מתוך אותה תפיסה של שינוי אשר מתכתבת עם מה שקורה בעולם ומפרגנת לעסק ולהתפתחותו, כמו כן אני מקווה שהרווחתם באופן כולל מסדרת תוכניות אסטרטגיה ועבודה אותה פרסמתי עבורכם בתקופה האחרונה.
אין ספק שהעולם שלנו עובר שינוי מרגש ואנחנו חייבים לאמץ אותו בהתרגשות קרוב לחיקנו ולהתאהב בשינוי כך שנוכל להתפתח, לצמוח ולעשות דברים נפלאים שמלאים ב-קסם. למי שרוצה לקרוא את כל הסדרה אשר עוסקת בתוכניות אסטרטגיה ועבודה ל-2016 רצ”ב –Link.