למי שלא מכיר את Sandbox, זו פלטפורמה שקיימת כבר עשור, והתחילה מאפליקציית משחקים במובייל- לאורך השנים, היא התפתחה די בהתאמה להתפתחות של העולם הדיגיטלי. כיום היא מהווה כתשתית// פלטפורמה אשר מאפשרת ליוצרים לבנות עולמות וירטואלים, ולהנות מתמיכה כי הם יכולים למכור את היצירות שלהם ולהרוויח את הנתח הגדול ביותר (95 אחוז).
מותגים, יכולים (ועושים זאת)- לקחת חלק ולמעשה לייצר מעורבות מאוד גדולה עם קהילה של יוצרים שנכנסים לעולמות של המותג בתוך- Sandbox ובעולמות של המותג הם יוצרים עליהם.
כמו שSir John Hegarty אומר בקטע וידיאו הבא שהצמדתי לרשומה (ממליצה בחום!) השראה זה שיווק אמיתי, ועולם כמו של “סנדבוקס” יכול לעשות בדיוק את זה.
מותגים מתחילים לעשות ניסיונות בעולמות וירטואלים יותר מאי פעם, ומותגי היוקרה הם הראשונים לזהות מגמה, ולהתנסות בה- יש להם אף חזק וכיסים עמוקים שמאפשרים לחקור וליצור בעולם של אי וודאות.
דוגמא טובה לכך היא גוצ’י שמנסה לעשות צעדים ראשונים בפלטפורמת גיימינג מיוחדת בשם Sandbox. סנדבוקס זו פלטפורמה של אחד ממייסדי Twitch במקור- אשר עזב את שירות הלייב סטרימינג והלך ובנה את התשתית הזו של המשחקים שמאפשרת לאנשים אחרים לבנות בתוכה עולמות משלהם-Link. אני ממליצה לכולכם להוריד את התוכנה הזו ולהתנסות גם בעצמכם בעולמות הרבים שניתן ליצור בתוך הפלטפורמה.
הרעיון היה לבנות בתוך נדל”ן וירטואלי בסנדבוקס– חווית אופנה אינטראקטיבית שמבוססת על Gucci Vault– שבה מוצרים נבחרים שמיוצרים על ידי המעצבים של גוצ’י יהיו זמינים עבור שחקנים ויוצרים שיוכלו לרכוש אותם (מוצרים דיגיטלים), הם יוכלו להיות בעלי הנכסים הללו בחוויות שהם עצמם יוצרים כשהם משתמשים בכלים ובפלטפורמת Sandbox.
Gucci Vault, שהושק ב2021 מהווה כחווית המותג של חנות און ליין וירטואלית שמייצגת את גוצ’י, ויש בה קולקציה של מוצרי NFT, קולקציות דיגיטליות ועוד. הפלטפורמה השיקה גם שלושה פופאפים פיזיים בניו יורק, לוס אנג’לס ולונדון- לחיבור החוויה הפיזית עם הדיגיטלית-Link.
מהאבולוציה בעבודה של גוצ’י על העולם הוירטואלי היא לוקחת את התחום ומרחיבה אותו עם אירוע שהתקיים בSandbox, אם תרצו סוג של פופאפ וירטואלי בין ה27.10 ל9.11 שהנרטיב שלו היה “play-to-know.” החוויה ב”סנדבוקס” מתחילה ב”גנים של סקרנות”- ‘Garden of Curiosities’ שמזמינים את המשתמש לעבור חוויה סודית, ייחודית שבתוכה יש פעילויות דיגיטליות והצעות- כולן מודרכות על ידי דמות מרכזית שמובילה את הגיימר בתוך המשחק.
המסע ממשיך דרך הגנים לחדרים שונים שבהם יש תמות ומשחקים כמו גם חוויות מבוססות על דברים מהעבר, הווה והעתיד- כחלק מרכזי ממה שהמשתמש עושה ישנן פעילויות שמאפשרות לו לשחזר תיקים וינטא’ג של גוצ’י- ‘Vault Vintage Lab,’ ולפענח חידות בחדרים ייחודים של גוצ’י- ‘Vault Room of Rhyme.’
יש פה מטרה אסטרטגית ברורה של המותג– להכניס למעשה את תפיסת הheritage- מוצרים מהעבר שחוזרים אל קדמת הבמה אבל בצורה אחרת, דיגיטלית שמראה כיצד הרעיון של העולם הוירטואלי והWeb.3 מטאוורס כמו שחלקכם קוראים לו מאפשרים למותג להחזיר את ההיסטוריה שלו בכך שהוא הופך אותה לרוולנטית בדרך חדשה לדור חדש של לקוחות. כרגע, גוצ’י לא מייצרת “תאומים דיגיטליים” Digital Twin של מוצרים שמתאימים למה שיש בדיגיטל גם במימד הפיזי- החוויה ב”סנדבוקס” מערבת קולקציות דיגיטליות שאולי בעתיד תהפוכנה למוצרים בפועל שתוכלו לרכוש גם במימד הפיזי.