Content Marketing | Key Success Factor

SMC

אני ממשיכה לפתח את סדרת הפוסטים העוסקים בContent Marketing אותה השקתי בתחילת השנה. הפלטה של התכנים אמורה לעזור לכם לבנות את המסע שלכם בשנת הפעילות הנוכחית ולגזור את הדברים אותם אתם צריכים לעשות.

הפעם, חשוב לי להתמקד בקומפוננטים שיוצרים את שינוי חוקי המשחק בכל הקשור ל-Content Marketing ומה בפועל יאפשר את האבולוציה של הפרקטיקה ברמה האסטרטגית והטקטית בארגון בו אתם עובדים. אעבור אתכם על הדברים אותם זיהיתי כחשובים למיקוד, ואפרשן את מהותם והשפעתם על שרשרת הרעיון.

נקודה ראשונה |  על מנת ש-Content Marketing יהווה באמת כלי משנה חוקי משחק סמנכ”ל השיווק והמנכ”ל צריכים לעבור יתר בצמידות זאת בצירף של סמנכ”ל הכספים לסד ההחלטות. במציאות בה אנחנו חיים קונטנט מרקטינג זה כבר לא- Nice to Have אלא – Have to Have ואנשי שיווק יכולים להתחיל להוכיח ROI על הפעילות שלהם באמצעות כך שהם בונים פאנלים חכמים להם אני קוראת מהשראה למכירה- סמנכ”לי השיווק והמנכ”לים יצטרכו להיות מיושרים לכך ולהתאים את הרעיון באופן ברור למטרות וליעדים של החברה.

ישנה חשיבות להבין את האימפקט על העסק, ועצם הבאת שכבת התוכן אל הפעילות המרקטיאלית מגביר את העובדה שהשיווק משפיע על העסקים (זאת אם עובדים בכך נכון), מנכ”לים יצרכו לעשות העדפה למאמצי השיווק על מנת שיוכלו לאגד את הרעיון אל תוך האסטרטגיה של החברה- ולהשפיע על האוברול של הצמיחה. Content Marketing יכול במהות לעזור לחברה להפוך ולהיות מרכז רווח- ולא רק מרכז הוצאה.

נקודה שנייה |  Ad Blocking יהפוך להיות להזדמנות לחדשנות. ככל שיותר אנשים מורידים תוכנות לחסימת מודעות (250 מיליון נכון לעכשיו)- תעשיית הפרסום הדיגיטלי חייבת לעבור שיפט משמעותי. ב-2016 אנשי שיווק יצטרכו להתייחס לכך שהם עוברים יותר ויותר לעבוד במרחב הדיגיטלי ובכך למעשה משפיעים על התקציבים- על מנת שיוכלו להיות רלוונטים הם יהיו חייבים להמשך יותר אל עבר פעילות תוכן, פעילות נייטיבית שאינה מהווה השפעה אינטרוסיבית על הגולשים.

זה אומר שמחלקות שיווק תצטרכנה להפוך להיות אינובטיביות ובכך שהן למעשה מאותגרות, הן תצטרכנה למצוא הזדמנויות חדשות “לשחות” באותו כיוון שצרכנים מעדיפים ולהתאים את עצמן להתנהגויות שלהם ולא להפך. זה יכתיב חשיבה הרבה יותר תכנית וערכית בניהול הפאנל הדיגיטלי (וגם זה שלא דיגיטלי)- וביצירת ערך משמעותי שמייצר ריגוש על מנת להוביל לעניין ומעורבות.

נקודה שלישית |  אנשי שיווק יקבלו את העובדה שהם לא יכולים ולא צריכים לעשות את הכל. הכרת המגבלה יוצרת את הדרך להצלחה, וישנו בילבול גדול בכך שקיימות הרבה מאוד אופציות והרבה מאוד כלים- אנשי שיווק יבינו וישכילו להטמיע את העובדה שאי אפשר להתנסות בהכל, כמו כן- אין צורך למדוד את הכל, משמעותי לחתור אל עבר KPIs שמתאימים יותר לאופי של העסק, ממקדים את התוצאה אליה רוצים להגיע ואין צורך להפוך לעבד של המדידה ! זאת מתוך הבנה ברורה שאנחנו רוצים להמשיך לצמוח ולגדול ויש צורך להיות בפוקוס בסוג הדברים אותם רוצים להשיג ובמדדים הפשוטים שמגדירים את הצלחתם.

נקודה רביעית |  פלטפורמות התקשורת שמתפתחות. תהיה התפתחות של פלטפורמות כמו הMessaging App של פייסבוק שתאפשרנה לאנשי שיווק לעשות דברים שונים, הנחת היסוד שלי היא שאותן פלטפורמות תהפוכנה בסוף להיות לאפ סטור המובילים הבאים.

אנשי שיווק חייבים לשים לב לכך, יש צורך לאמץ אל תוך סט כלי התקשורת עם הצרכנים שימוש באותן פלטפורמות ולפתח שיחות עם גופים כמו פייסבוק וגוגל אשר מפתחים ופותחים את ההזדמנות כלפי מותגים מסחריים. חשוב להבין שאותן תשתיות תהפוכנה בעתיד לכלים שבהם אנשים : משלמים, מחוברים לאיקומרס ומנהלים את התחבורה הציבורית שלהם- כל אלו מגדירים התנהגות חדשה ומקום משמעותי שנכנס אל חיי האנשים- אזור זה יהווה את ה-Next Great Canvas for Content Marketing.

נקודה חמישית |  ואולי החשובה ביותר, תוכן יהפוך להיות לחיים- Content will come to life ודעתי היא שמתוך אותה חשיבה מותגים יחפשו את הדרך להפוך ולהיות- Content First Brands- ומשמעותי להסתכל על התפתחות התוכן ומשם להתאים את הצעדים של המותגים אותם אתם מנהלים. אין ספק שנמשיך לראות במרחב הדיגיטלי תוכן כתוב, תוכן בתמונה- אבל בד בבד תהיה התעצמות של תוכן וידיאו ותוכן ב-360,

בד בבד תתעצם מיקומה של מגמת הוירטואל ריאליטי כחלק אינטגראלי מהחיים- צורות ההגשה הללו מהוות פורמאטים יותר חיים שמייצרים חוויה אנושית- ומותגים חכמים שידעו להשתמש בצורות הגשה אלו יצליחו לייצר ולקנוורט מעורבות גבוהה יותר עם הגולשים.

נקודה שישית |  חווית הלקוח תהיה מתודלקת באמצעות תוכן. בחמש השנים האחרונות, עולם הContent Marketing “התבגר” והפך להיות לחלק ממה שמתדלק והופך למנוע של השיווק. מותגים יבינו את המשמעות ואת הערך העמוק של תוכן וישימו אותו במרכז של החשיבה כשהם יוצרים חווית לקוח הוליסטית- בכל זמן עבור כל לקוח- נדרש לחשוב על הפלייסמנט של התוכן ככזה שעונה לצרכים ומשפיע על ה- Path of Digital Customer Experience.

נקודה שביעית | אינטגרציה תהפוך לנורמה. סמנכ”לי שיווק יצטרכו להפוך את העולם המורכב הזה לפשוט עבורם, הם ילמדו לבנות תשתיות שמאפשרות באמצעות הטכנולוגיה לעשות אינטגרציה עם מערכות קיימות של החברה ולהפוך את האופרציה לכזו שניתנת לשליטה בקלות ומובילה למינימום הוצאה במקסימום תוצאה. אינטגרציה בין מערכות של CRM- DMP והגשת מדיה תהפוכנה להיות לנורמה ותייצרנה הזדמנות אמיתית להפוך את הפאנל של התוכן מהשראתי לתוצאתי.

נקודה שמינית | וירטואל ריאלטי יהפוך לריאלטי עבור אנשי שיווק חלוציים שמחפשים להגדיר ולעצב את העולם השיווקי המתחדש. וידיאו הפך להיות לבאאז וורד החדש והוא כפי הנראה ישאר כזה עוד הרבה זמן, אבל כפי שכתבתי באחת הנקודות הקודמות מותגים אינובטיבים יבינו שהם צריכים לעשות יותר מכך עם מרחב ההזדמנויות שנקרה בדרכם- זה עולם בו ניתן לייצר חוויות חדשות ומועצמות באמצעות וירטואל ריאלטי וממש כמו Times וברברי – אפשר לקחת את רעיון הוירטואל ריאלטי וליצור דרכו חדשנות שיווקית שהופכת את הקמפיינים לעוצמתיים, רבודים ובעלי מציאות חדשה.

נקודה תשיעית | יהיה קשה יותר ויותר לקלוט ולהשאיר טאלנטים בעולם השיווק. זו הופכת להיות למשימה קשה לגייס אנשים מעולם של סטוריטלינג, קריאטיב ואנליסטים- אלו מקצועות נדרשים שהופכים להיות למאוד אטרקטיבים עבור ארגונים והטאלנט נהיה קשה להשגה. חברות תצטרכנה לראות כיצד הן מייצרות סביבת עבודה שקוראת לטאלנטים לרצות להיות חלק מהחברה, באמצעות יצירת סביבות עבודה ריספונסיביות ומעצימות.

נקודה עשירית הפוקוס יזוז מיצירת מעורבות לפעולות מבוססות הצלחה ותוצאות. אנשי שיווק יפסיקו להסתכל על מטריקות שאינן רלוונטיות ברמה העסקית ויתמקדו במטריקות מבוססות עסקים- מספירה של לייקים, כמות צפיות ומעורבות – החשיבה תהפוך להיות יותר ויותר מדידה של Conversions הלכה למעשה. זה מכריח חברות לחפש אחר בניית תשתית, שיטה ומיקוד במה אנחנו רוצים להשיג וכיצד ניתן להגיע בפועל תוצאה. כמו כן זה אומר שאנשי שיווק יצטרכו לחשוב על התוכן בצורה הרבה יותר אסטרטגית מבוססת ביצועים ומוטת אתגרים עסקיים אמיתיים.

מילת סיכום. אני מקווה שהסיור בנקודות שהעלתי כאן עוזר לכם וממקד אתכם במפת הדרכים, אין ספק שהמשימה נהית מורכבת וחשוב להתפקס על האזורים שיבטיחו כפי שקראתי לרשומה- את כך שנעסוק במפתחות העיקריים להצלחה. מצידי, מבטיחה להמשיך ולהציף עבורכם תובנות והארות חשובות שתעזורנה לכם בעיצוב המסע שלכם.

urianzohar

אני- זהר אוריין, יועצת בתחום של חדשנות באמצעות דיגיטל וטכנולוגיות השירותים שלי : ייעוץ אסטרטגי לחברות ומותגים גדולים בניית אסטרטגיה של חדשנות דיגיטלית יצירת קונספטים למוצרים ולשירותים דיגיטליים חקר הטרנדים המובילים ושימוש במקרי בוחן מרחבי העולם

Leave a Reply

Your email address will not be published.