Digital Media Consumption Habits

כפי שהבטחתי לכם, אני מביאה לכם השנה מבחר מזוקק של המחקרים המשמעותיים מבין אלה שמציגים את מסקנותיהם לשנת 2011 . כן אוסיף לסקור בפניכם עוד מחקרים על כלי עבודה מועילים לשנת הפעילות הנוכחית 2012. המחקר הנוכחי מהווה מסמך משובח מטעם חברת המחקר – ComScore  אשר מציגה נקודת חשובה על הנושא. אנו למֵדים מכאן איך משפיע המובייל על אורח חיינו: מהן השלכותיו על הרגלי ההתנהגות, הצריכה, הגלישה שלנו בסביבת הדיגיטל וכפועל יוצא – איך הסביבה של המובייל משליכה על חיינו כצרכנים. לכל מי שרוצה להיחשף ישירות למחקר עצמו אני מאמבדת אותו  בתחתיתה של הרשומה.

הסביבה הדיגיטלית של היום גדלה ומתפתחת במהירות, מונעת בעיקר מהסיבה שאנשים משתמשים באופן שונה במכשירים וצורכים תוכן גם בבית, גם בעבודה וגם על הדרך. עד לא מזמן, גולשים היו תלויים בסביבת הדסקטופ שלהם והלפ טופ שלהם על מנת להתחבר און ליין. במציאות האקטואלית, מספר רב (שגם הולך וגדל) של אנשים יכולים להתחבר אל אין ספור זירות דיגיטליות ובמספר רב של מכשירים עם גישה מהירה לתוכן בכל יום ובכל דקה. מצוידים בסמארטפונים ובטאבלטים הם מעתה צרכנים מחוברים, והגולשים משנים את פני הסביבה בסצנה הדיגיטלית. זאת לא רק משום שהם צרכני הדיגיטל והמדיה אלא בראש וראשונה כֵּיווָן שהם צורכים דרכה – עכשיו יותר מתמיד ! קרוס פלטפורמס יצרו למעשה את התחושה של סביבות עבודה דיגיטליות שונות, ואווירה זאת היא שקובעת את ההבדל לגבי ההתקדמות של העולם הדיגיטלי והתפתחותו בעתיד.

להלן חלק מהממצאים החשובים של המחקר :

האפשרויות המתפתחות של WIFI סביב העולם והחדירה המשמעותית של הסמארטפונים עוזרים מאוד לייצר את הקונקטיבי – באוגוסט 2011 יותר משליש מתושבי ארה”ב יצרו טרפיק במובייל דרך חיבור  WIFI . האחוזים הללו רק עולים וגדלים כל הזמן.

כיום, מחצית מהסך הכולל של תושבי ארה”ב שמחזיקים סלולרים נוהגים להשתמש במובייל באופן תכוף לְמָדַי. המובייל משמש אותם לכניסה לאינטרנט, גישה לאפליקציות, והורדת תכנים. זוהי עלייה של 19 אחוז מאז השנה החולפת ומדובר בסדר גודל של 116 מיליון אנשים.

העלייה בשימוש במדיה באמצעות בסמארטפונים נובעת מהחדירה ההולכת וגוברת של סמארטפונים בשימוש בארה”ב.

 IOS זו הפלטפורמה הגדולה ביותר לשיתוף תוכן והזרמתו לסמארטפונים, למרות העובדה שהאנדרואיד היא המערכת הנפוצה ביותר מבין מכשירי הקצה.

IOS היא גם הפלטפורמה עם הכי הרבה תנועה וטרפיק באינטרנט בארה”ב

הצפי הקרוב – שלושה מתוך חמישה מחזיקי טאבלט בארה”ב יקראו חדשות במכשיר.

הטאבלטים מאפשרים ליוזרים להיכנס בזמן אמת לסושייל מדיה ולרשתות החברתית. שלושה מתוך חמישה מחזיקי טאבלט משתפים ברשתות החברתיות.

כמחציתם של מחזיקי הטאבלטים השלימו רכישה בטאבלט עצמו !

הצרכן המחובר של היום – המובייל חולל מהפכה בכל העולם במובן שלמעשה אנחנו יכולים להיות מחוברים בכל מקום ובכל עת. סמארטפונים לקחו את הנושא צעד אחד קדימה הודות לשיפט ללקוחות שמספק חוויה דיגיטלית חדשה. כיום, מסתמנת תנועה חדשה שנמצאת בעלייה מתמדת הודות לחדירת מכשירים משוכללים לשגרת היומיום שלנו. כשטאבלבטים, קונסולות של משחקים נכנסים לתמונה– המכשירים הללו מחברים את הצרכן לתוכן וצוברים יותר ויותר פופולאריות באופן שיטתי.

מבט רוחב על מפת הנוף הדיגיטל בארה”ב השימוש בטאבלטים הולך ומתפשט באופן ניכר. כאחת מהמדינות היותר בוגרות ובשלות בעולם הטכנולוגיות, ארה”ב נחשבת ליבשה שבה האחוז הגבוה ביותר של כניסות דיגיטליות שלא מתוך מחשב. באוגוסט 2011 מספר הכניסות וטרפיק ממכשירים שאינם מחשבים עלה בארה”ב ב6.8 אחוז. האחוז הגבוה ביותר התקבל ממכשירי המובייל אשר הובילו ל4.4 טרפיק דיגיטלי בארה”ב ובקטגוריה השנייה בדירוג מבין המובילות בשימוש במכשירים אלטרנטיביים נמצאת ההתקשרות מטאבלטים.

היכולות הגדלות והמשתכללות של הWIFI והמובייל בפס הרחב ממריצים את השימוש ואת הצריכה במכשירים אלו עד לתקופה זו, מכשירי הסלולר נתמכו על ידי רשתות החיבור הבלתי מקוּוָן ( וויירלֶס קונקטיבי), כשהם תלויים ביכולות של ה WIFI . השימוש בטאבלט ובמכשירים אחרים היו אפוא תלויים בתקשורת של  WIFI בכל מיקום – בעבודה ובבית. מעכשיו, השכלול של היכולות בפס הרחב של המובייל והאפשרות לצאת ולהתחבר מנקודות התקשורת של הוי פי במקומות פומביים משנה הלכה למעשה  את הרגלי אנשים בשעה שהם צורכים את המכשירים ואת המדיה.

צריכת הדיגיטל והמדיה בחלקים שונים של הלוח היומי. ניתוח השיטות שדרכן הצרכנים יוצרים קשר במדיה ,מההיבט של חלוקת הזמן המוקדש לצריכת תוכן במכשירים שונים במהלך היום – מראה כי ההשפעה משתנה בנקודות שונות של היום. למשל : בבקרים של סופ”ש יש פיק של צריכה במובייל, טאבלט ומכשירים מסוגם. מצד שני, במהלך היום עצמו שימוש נרחב יותר נעשה במחשבים עצמם. טאבלטים מייצרים את הטרפיק הגבוה ביותר בשעות הלילה בין השעות 21:00 לחצות, ונתון זה יכול לספר לנו על מגמה ברורה, דהיינו שאנשים מעדיפים להשתמש בכל מדיה מסוג טאבלט בשעות הפרטיות כולל זמן ישיבה במיטה – שאופייניים לצריכה ולצפייה בתכנים.

הבגרות של נוף המדיה במובייל –  אימוץ הסמארטפונים מוביל לצמיחה של השימוש במדיה במובייל – ישנה חדירה משמעותית ומעבר משימוש במדיה בדסקטופ אל שימוש במדיה במובייל. מכשירי המובייל כוננו והניחו את היסודות לשיפט שנוצר בהרגלי הצריכה הדיגיטליים שלנו. כיום, מחציתם של מחזיקי המובייל בארה”ב משתמשים במדיה דרך המובייל, בין אם מדובר על חיפוש באינטרנט, שימוש באפליקציות ובין בהורדת תכנים. אנליסט של אחת מחברות התוכן הגדולות ביותר במובייל גילה כי אנשים משתמשים במובייל מדיה כדי ליצור קשר עם אחרים, וכך גם אלה הרואים בתוכן ובמובייל כלי שמספק הנאה ופאן. אימיילים הם הקטגוריה המובילה בכל הנוגע לשימוש במובייל, וכן לשימוש ברשתות החברתיות.

מערכת ההפעלה של גוגל – האנדרואיד – מערכת ההפעלה של גוגל נחשבת למערכת הגדולה ביותר המשתפת את היכולות שלה ואת התשתית שלה עם שוק הסמארטפונים. פלטפורמת האנדרואיד הראתה את הגדילה שלנו בשוק זה במהלך השנה האחרונה (2011), גידול שנובע בעיקר מאימוץ המערכת וסיפוחה אל מכשירי קצה שונים.

מבט על התפשטות המובייל  – בנוף הדיגיטלי של היום, הפלטפורמות של המכשירים והשיטות המפעילות אותם הפ גורמי מפתח שמשחקים תפקיד משמעותי בהובלת השינוי. משב הרוח הרענן שמביאה איתה מערכת ההפעלה של גוגל שגורסת תפישת עולם של קוד פתוח מבטיחה את התפתחות הקטגוריה ואת התפשטותה בעתיד הקרוב. מכיוון שהפלטפורמות מעצבות את החוויה של היוזרים במכשירים אלו חשוב ביותר להיות מודע להשפעתן הרחבה של הפלטפורמות הללו.

מהו החלק של IOS בהתפתחות השוק ובטרפיק הדיגיטלי ? דרך נוספת להגדיר את השוק כוללת את המבט של חיפוש דפי אינטרנט במובייל, אשר בלי שום ספק iOS שולטת ב”פוזישונינג” הזה בשוק של המובייל. באוגוסט 2011 הפלטפורמה הכילה יותר מחמישים אחוז מהחיפושים שאינם חיפושים במחשב בטרפיק של ארה”ב. עם האיפד כשולט בזירת הטאבלטים וגם באיפונים זו הוכרה כזירה השלטת. אנדרואיד לקחה את המקום השני, 31.9 אחוז בסיקור הטרפיק שאינו מגיע ממחשבים.

ההשתלבות של הטאבלטים * משתמשי הטבאלטים והרגלי הצריכה שלהם – צרכני טאבלטים יהיו באופן טבעי הצעירים יותר, הגברים וכפי הנראה בעלי הכנסה בינונית ומעלה. במהלך השנה האחרונה, טאבלטים היוו שחקן מרכזי בולט בעלילה של שינוי פני המדיה הדיגיטלית.  למרות שאפל ואיפד ממשיכים לשלוט בזירה של הטאבלטים ובשוק הקשור אליה , ההתפתחות של הקטגוריה הזו ואפשרויותיה המגוּוָנות מייצרת בסיס חדש של מחירים ועלויות ומבטיחה למעשה להפוך את סוג המכשיר הזה לנגיש במובהק עבור קהל הרבה יותר רחב בעתיד הלא כל כך רחוק. בארה”ב משתמשי הטאבלטים משרטטים מגמת דמוגרפיה ברורה רחבה של early technology adopters : צעירים, גברים בעלי הכנסה גבוהה ומעל הממוצע. אלו מספרים שעשויים להשתנות בקצב מואץ הרבה יותר מזה שיכולנו לשער עם כניסת מכשירים חדשים, זולים ונגישים יותר לכלל בעלי הכנסה בהיקפים שונים.

לסיכום. למי שרוצה להיחשף למקור הוא “מאומבד” לתוך הפוסט ואתם מוזמנים לעיין בתכולת התוכן המלאה של המחקר הרציני הזה.

urianzohar

אני- זהר אוריין, יועצת בתחום של חדשנות באמצעות דיגיטל וטכנולוגיות השירותים שלי : ייעוץ אסטרטגי לחברות ומותגים גדולים בניית אסטרטגיה של חדשנות דיגיטלית יצירת קונספטים למוצרים ולשירותים דיגיטליים חקר הטרנדים המובילים ושימוש במקרי בוחן מרחבי העולם

Leave a Reply

Your email address will not be published.