Empowering the New Digital Consumer

המציאות המודרנית של עולם שהופך ליותר ויותר דיגיטלי , מחייבת להתבונן על בסיס קבוע בהתנהגות של הצרכנים, האנשים ולברר, מה למעשה מעצים אותם מכוח העולם הדיגיטלי. זו למעשה הכותרת של הפוסט הזה אשר נשען על מחקר של נילסן שעוסק בדיוק בנקודה הזו. הטכנולוגיות כפי שאנחנו כבר יודעים, חוללו שינויים גדולים בשלושת העשורים האחרונים- ואם מסתכלים על כך בעין פקוחה השנים האחרונות אף משקפות שינוי הרבה יותר משמעותי מאי פעם. במציאות של ימינו הלקוחות מחוברים יותר מתמיד, וזאת הודות לחדירה המרשימה של הדיגיטל בכל הפלטפורמות המוּכָּרות לנו. אם בעבר תוכן מסוים היה רלוונטי עבורנו רק במכשיר אחד, הרי שהיום כל מה שהופיע בעבר בעיתונות המודפסת או בטלוויזיה, פתאום זמין לנו במרחק נגיעה, כל הזמן הודות למכשירי המובייל שלנו- איתם אנחנו מסתובבים ברציפות במהלך כל שעות היום.

השינויים הללו מובילים למהפכה- בכל הקשור במדיה ומשנים את ההגדרה של מדיות מסורתיות ואת משמעותן המעשית. למען האמת, ניתן לראות בדוגמא של האמריקאים שמחזיקים כיום סטטיסטית ארבעה מכשירים דיגיטליים שונים בממוצע, והסטטיסטיקה של הצרכן האמריקאי בשימוש במדיה עומד על 60 שעות שבועיות, בהן הוא צורך תוכן במסכים שונים- זו עובדה שמראה עד כמה אימוץ המדיה והטכנולוגיות החדשות יכולות להשפיע ולעשות אימפקט משמעותי על חיינו. נילסן למעשה חוקרת את ההתנהגות של האנשים ואת השפעתה של הטרנספורמציה הזו עליהם, כל זאת במטרה כדי לבחון איך זה משנה את חיי הצרכנים, ואיך הם באים באינטראקציה עם העולם הדיגיטלי.

בלב ליבו של השינוי הזה, ניכרת התמקדות בשיפט וביכולת שלנו להבין את הקשר בין התפוצה המתרחבת של המכשירים הדיגיטליים השונים, לבין ההתנהגות של הצרכנים. המחקרים של נילסן מעידים על כך שאחוז משמעותי בקרב בתי אב בארה”ב מחזיק בטלוויזיה HDTV, וכן בחיבור לאינטרנט עם מחשב נייח וכמובן- בסמארטפון. מצב זה מאפשר לאנשים יותר אופציות, ונותן בידם יותר בחירה באשר למקום ממנו הם יצרכו את התוכן בפועל. שני שליש מכלל האמריקאים מחזיקים כיום בסמארטפונים, מה שמאפשר להם לקלוט את התוכן ואת מסרי המדיה מכל מקום בבית או מחוצה לו, והם כמובן משתמשים במכשירים אלו בכל מסע הקניה שלהם, חשוב לאמר שהמספרים של ישראל ממש דומים- בין 70-80 אחוז מהישראלים מחזיקים במכשיר סלולרי חכם.

השינוי המהיר של אימוץ מכשירי המובייל- גם משנה את הדרך בה אנחנו צורכים מדיה בין כותלי הבית. מצב זה למעשה יצר דור חדש של שימושים שנקרא “מסך שני” (Second Screen). אלטרנטיבה זו משנה את אופן צריכת התוכן שלנו ואת החוויה של צריכת המידע מתוך הטלוויזיה, שכן אנחנו מגיבים כצופים דינאמיים יותר בדיאלוג המתקיים אל מול התוכניות באמצעות המובייל שלנו והאפשרות לשתף ברשתות החברתיות. שמונים וארבעה אחוז מבין בעלי סמארטפונים וטאבלטים אומרים כי הם משתמשים במכשירים אלו בזמן שהם מסתכלים בטלוויזיה. אנשים משתמשים במסך השני על מנת להעמיק את הקשר שלהם ואת המעורבות שלהם עם מה שמופיע על המסך ממש בזמן שהם צופים בתוכן. קשר זה כולל מגוון של פעולות כגון : חיפוש מידע נוסף על אישיות, על מוצר, או לחילופין חיפוש מידע שעוזר לנו לרכוש ישירות מוצר או שירות דרך המכשיר- לאחר שפורסם או תוקשר במסך הטלוויזיה. אחד מהאקטים היותר פופולאריים של הצופים שנבדקו לגבי מגמת השימוש ב”סקנד סקרין” מתייחס למושג הקרוי Social TV- שמצביע על כך שמיליוני אנשים בארה”ב מפעילים את טוויטר במהלך הצפייה שלהם בתוכנית טלוויזיה ומחליפים דעות על התוכנית עם אחרים, בכל יום נתון !

file

המדיום של הסושייל מדיה ממשיך להתגבר ולתפוס תפקיד מרכזי בחיים של האנשים. המחקר של נילסן מראה כי שני שליש- (64 אחוז) ממשתמשי הסושייל מדיה נכנסים בכל יום לאתרי הסושייל לפחות פעם אחת ביום דרך המחשב שלהם, וחצי מהם (47 אחוז) שמחזיקים מכשירי סמארטפונים מבלים ברשתות החברתיות בכל יום נתון ישירות מהמכשיר. מכשירי המובייל בהחלט מהווים סיבה מרכזית להתגברות השימושיות שלנו ברשתות החברתיות, השימוש באפליקציות סושייל גדל ב37 אחוז בשנת 2013 מהשנה הקודמת לכן. ובישראל – הרשת החברתית החזקה ביותר- פייסבוק, פרסמה נתונים לאחרונה על צרכן המדיה הישראלי : לפי פייסבוק, 3.9 מיליון אנשים משתמשים ברשת החברתית בישראל מדי חודש. 2.8 מיליון מתוכם מתחברים לשירות מדי יום. 79% מהמשתמשים בפייסבוק בישראל מתחברים לשירות באמצעות הסמארטפון.

כשמסתכלים על השינוי המהיר ועל האבולוציה של כניסת המדיה הדיגיטלית לחיינו, זה הופך להיות לחשוב מאי פעם להבין מה אנשים עושים בכל יום במסכים החדשים, אל מול מה שהם עושים במסכים הישנים והחיבור ביניהם ולנסות מהקלקולציה של המידע הזה לנסות ולהבין את ההשלכות על העתיד. יש חשיבות רבה ללמוד מה הם הטרנדים בעולם של הטכנולוגיות הדיגיטליות, ולהפנים את המציאות החדשה שכוללת Multi-screen- מציאות שמשפיעה באופן ישיר על איכות החיים של האנשים ועל הדרך בה הם מתנהגים. אני מוסיפה לכם בלינק הבא את המחקר השלם של נילסן- על הצרכן הדיגיטלי 2014, וממליצה לכם בחום לצלול לתוכו ולהתעשר אל מעבר למה שכתוב ברשומה זו- Link.

urianzohar

אני- זהר אוריין, יועצת בתחום של חדשנות באמצעות דיגיטל וטכנולוגיות השירותים שלי : ייעוץ אסטרטגי לחברות ומותגים גדולים בניית אסטרטגיה של חדשנות דיגיטלית יצירת קונספטים למוצרים ולשירותים דיגיטליים חקר הטרנדים המובילים ושימוש במקרי בוחן מרחבי העולם

Leave a Reply

Your email address will not be published.