לפני כמה ימים פרסמתי פוסט על המחקר הזה, שהיה במיקוד בשקפים העוסקים באיקומרס, בדגש על מזון ומשקאות ומוצרי צריכה-Link. אמרתי כבר ברשומה הקודמת, שהמחקר עשיר וכולל בתוכו סקירה מגוונת של תחומים שונים אליהם שווה לצלול. בפוסט הנוכחי, שלפתי את הדברים המרכזיים שמתמקדים בדור הZ ושינויים כמו כן תובנות ששווה להכיר. גם הפעם הצמדתי לסוף הרשומה את המחקר במלואו על מנת שתוכלו לצלול בתוכו ולקחת תובנות נוספות.
בראש הדברים, האבחנה היא שדור הZ והמילניילז הם דור שנולדו לתוך האינטרנט ולמעשה לא מכירים עולם אחר, ולכן החוויה שלהם את הדברים היא שונה. אבל כמו שאנחנו יודעים זה משפט שחוק שנאמר כבר אין סוף פעמים- דווקא השקפים במחקר הנוכחי מוכיחים משהו יותר משמעותי והוא שרוב גדול מדור הZ הוא דור שמבין לחלוטין בצורה אחרת את העולם הוירטואלי במובן הרחב יותר שלו שכולל גם גיימינג, משפיענים דיגיטלים, Web.3- עולם שמתמקד בקהילות, בעלות ויצירה.
על פי המחקר, דור הZ והמילניילז- אנשים בני 10-40 בארה”ב מהווים כיום כ40 אחוז מהאוכלוסיה כולה. תוכלו לראות בשקף את ההתפלגות של הגילאים הנוספים.
וזה משמעותי, שכן העיסוק בדורות הללו נהיה חשוב עבור מותגים וחברות מסחריות- שכן הדורות הללו נכנסים לשנות השיא, שנות הפריים של הצריכה שלהם- כוח הקנייה שלהם יגדיר הרבה אם לא הכל.
כפי שכתבתי בתחילת הרשומה, דור הZ מתאפיין בעיני ביותר מכך שגדל לתוך האינטרנט- אתם יכולים לראות בשקף הבא, שזה דור שמרגיש בטוח בעצמו ו”כמו עצמו” גם אוף ליין וגם און ליין- זה אומר שיש מיקס בין שני העולמות ובעיני גם הרבה פעמים האון ליין מאפשר לאנשים להיות הרבה יותר רבודים עם מגוון אישיות ויצירתיות שלא קיימת בהכרח באוף ליין.
יש גם משהו ביכולת של אנשים להרגיש יותר מוערכים און ליין. יותר מארבעים אחוז מדור הZ אומרים שהם מרגישים שהטאלנט שלהם מקבל ביטוי טוב יותר און ליין.
כמובן, שהיכולת להיות בעל ערך וטאלנט באון ליין מאפשר לקבל חיווי טוב יותר ולהיות יותר מוערכים.
אנשים, עדיין פוגשים את החברים הקרובים שלהם אוף ליין בעיקר- אבל זו מציאות שמשתנה- חשוב להגיד ולהוסיף למה שכתוב בשקף שכיום אנשים מגיעים לפלטפורמות של גיימינג ווירטואל במטרה לשחק, אבל בפועל בגלל שהפלטפורמות הללו הן שיתופיות, קהילתיות ויוצרות מציאות של “ביחד” בפועל הם יוצאים משם עם הכרות וחברים.
גם דור המילניילז, וגם דור הZ אומרים שהם מרגישים יותר קריאטיבים און ליין- הפלטפורמה של הדיגיטל מאפשרת להם לחשוב יותר יצירתי ולעשות בפועל דברים יותר קריאטיבים.
ואנשים מרגישים בחדרה ובלחץ גם אוף ליין וגם און ליין. תוכלו לראות בשקף המצורף את ההתפלגות הכמעט מושלמת בדור הZ והמילניילז.
רוב דור הZ ומילניילז– מחשיבים את עצמם כגיימרים- הם חלק מהעולם הזה ומשחקים בו משחק חשוב בחיים שלהם- תרתי משמע.
יותר משליש, מדור הZ מחשיבים את עצמם כיוצרים דיגיטלים.
ויותר מחמישים אחוז, אומרים שהם מבינים ומכירים משהו שקשור בעולם של ה”מטאוורס”. כאמור, בעיני בתחום הזה של ה”מטאוורס” ישנו בילבול כי ישנם דברים כמו עולם הגיימינג גם במובן הרחב אליו הוא התפתח שקשור באופן ישיר לעולם של המטאוורס.
גם הפעם, צירפתי את המחקר המלא לרשומה על מנת שתוכלו לצלול אליו בעצמכם.
Consumer-Trends-2022-Mid-Year